Wiadomości

Niemieckie Dyskonty w UK Osiągają Duży Zysk w Okresie Świątecznym

W okresie świątecznym, niemieckie sieci dyskontów Aldi i Lidl odnotowały znaczące wzrosty sprzedaży w Wielkiej Brytanii, co eksperci przypisują rosnącej popularności tych sklepów wśród brytyjskich konsumentów poszukujących oszczędności.

Aldi Przekracza 1,5 Miliarda Funtów Sprzedaży

Brytyjski oddział Aldi poinformował, że sprzedaż w ciągu czterech tygodni przed Wigilią po raz pierwszy w historii przekroczyła 1,5 miliarda funtów. To imponujący wynik, który świadczy o rosnącej popularności dyskontu wśród mieszkańców Wielkiej Brytanii.

Lidl z Najwyższymi Przychodami od 1994 Roku

Z kolei Lidl, który posiada ponad 960 sklepów na Wyspach, ogłosił, że w tym samym okresie osiągnął najwyższe przychody od wejścia na brytyjski rynek w 1994 roku. W porównaniu do poprzedniego roku, sprzedaż w sklepach Lidla wzrosła o 12%.

Wzrost Popularności Dyskontów w Kontekście Wysokich Kosztów Życia

Wzrost popularności niemieckich dyskontów w Wielkiej Brytanii jest częściowo wynikiem wysokich kosztów utrzymania, które zmuszają gospodarstwa domowe do szukania oszczędności. Aldi, z ponad 1000 sklepami w kraju, odnotował całkowity wzrost sprzedaży o 8% w ciągu roku, co potwierdza, że coraz więcej Brytyjczyków wybiera te sklepy w poszukiwaniu niższych cen.

Rozwój Oferty Produktów Luksusowych

Interesującym zjawiskiem jest także rozwój linii produktów luksusowych w tych dyskontach. Na przykład, marka własna Deluxe od Lidla odnotowała roczny wzrost sprzedaży na poziomie 12%. To świadczy o tym, że dyskonty nie tylko przyciągają klientów niskimi cenami, ale także oferują produkty wyższej jakości.

Perspektywy na Przyszłość

Patrick O’Brien, dyrektor ds. badań handlu detalicznego w firmie konsultingowej GlobalData, ocenił, że dyskonty mogą okazać się zwycięzcami tegorocznych świąt. Wzrost liczby nowych sklepów i utrzymująca się wysoka inflacja w kraju sprzyjają dalszemu rozwojowi Aldi i Lidla w Wielkiej Brytanii.

Podsumowując, niemieckie dyskonty Aldi i Lidl odnotowały rekordowe wyniki w okresie świątecznym w Wielkiej Brytanii. Ich sukces jest wynikiem zarówno poszukiwania oszczędności przez konsumentów, jak i rosnącej oferty produktów wysokiej jakości. W obliczu wysokich kosztów życia, Brytyjczycy coraz częściej wybierają te dyskonty, co może przyczynić się do ich dalszego wzrostu i ekspansji na rynku brytyjskim.